Як вчителю атестуватися на вищу кваліфікаційну категорію

26 січня 2018
25192
Середній бал: 5 із 5

Запитання

Яким вимогам має відповідати вчитель, щоб атестаційна комісія ухвалила рішення про присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»?

Відповідь

Сім небезпечних челенджів: ВРАХУЙТЕ НАЙВАЖЛИВІШЕ

Кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» присвоюють атестаційні комісії ІІ (ІІІ) рівня.

Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічних працівників при присвоєнні їм кваліфікаційних категорій визначені в пунктах 4.3–4.6 Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

Спеціаліст вищої категорії:

  • має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)
  • забезпечує засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм
  • формує в учнів/вихованців навички самостійно здобувати знання й застосовувати їх на практиці
  • активно впроваджує форми та методи організації освітнього процесу, що сприяють максимальній самостійності навчання учнів/вихованців
  • володіє широким спектром стратегій навчання
  • застосовує нестандартні форми проведення уроку
  • знає:

– основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології

– теоретичні основи та сучасні досягнення науки з навчального предмета, який викладає

  • використовує:

– методи компетентнісно-орієнтованого підходу

– диференційований та індивідуальний підхід до учнів/вихованців

– ІКТ, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі

  • володіє:

– технологіями творчої педагогічної діяльності, враховуючи особливості навчального матеріалу та здібності учнів/вихованців

– володіє інноваційними освітніми методиками і технологіями, педагогічними засобами

– різними формами позаурочної роботи, активно й ефективно застосовує їх та поширює у професійному середовищі

– ораторським мистецтвом

  • лаконічно, образно і виразно подає матеріал
  • удосконалює свій професійний рівень постійно
  • упроваджує перспективний педагогічний досвід в освітній процес
  • продукує оригінальні, інноваційні ідеї
  • вносить пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу у закладі
  • обізнаний з основними нормативно-правовими актами в галузі освіти
  • уміє:

– розв’язувати педагогічні проблеми

– аргументувати свою позицію

– встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами, є авторитетом для них

  • дотримує педагогічної етики, моралі.

Зауважте!

Вчителі без повної вищої освіти можуть бути атестовані на вищу категорію:

  • після отримання відповідної повної вищої освіти
  • за наявності стажу роботи на педагогічній посаді не менш як 8 років.